TOPlist

10 vecí, ktoré musíte

vedieť o kalóriách

Skôr ako sa pustíte do chudnutia

        ZDARMA!!!

Daniela.png Karol.png lubica.png vaclav - kópia.png

10 najčastejších chýb pri chudnutí - čomu sa treba vyvarovať?

Stalo sa vám, že ste sa rozhodli schudnúť, ale váha nie a nie sa pohnúť smerom dolu? Začali ste kvôli tomu strácať motiváciu a skoro na zdravé stravovanie rezignovali? Potom vás možno prekvapí, že ste pravdepodobne urobili pri chudnutí nejakú zásadnú chybu, kvôli ktorej sa vám nepodarilo zhodiť prebytočné kilá.

Nestrácajte nádej, s našimi radami sa vám určite podarí priblížiť sa k vysnívanej váhe!

CHYBA 1: Jete príliš veľa ovocia

Ovocie pri chudnutí? Veľa ľudí si myslí, že pri chudnutí môžu zjesť neobmedzené množstvo ovocia. Asi preto, že si myslia, že je predsa zdravé a plné vitamínov. To je však omyl. Pri diéte resp. chudnutí by ste si mali strážiť nielen jeho množstvo, ale aj druh a stupeň zrelosti. Ovocie obsahuje vyššie množstvo jednoduchých sacharidov. Čím zrelšie, tým viac cukrov. Spomeňte si na prezretý banán, ktorý úplne zhnedne a vtedy obsahuje obrovské množstvo cukru alebo hrozno z ktorého sa pri neskorom zbere po prvých mrazoch robí sladké „ľadové“ víno. Jednoduché sacharidy sa okamžite po nevyužití energie ukladajú do tukov. Preto sa odporúča jedna až dve porcie denne a večer uprednostniť zeleninu pred ovocím.

Zistite si tiež, akú hodnotu glykemického indexu (GI) dané ovocie má. Informácie určite nájdete na internete, napríklad aj TU. GI môžete znížiť, keď ovocie doplníte o tvaroh. Pri redukčnej diéte je vhodné drobné ovocie, broskyne, nektarinky, jablká, hrušky alebo slivky. Z exotického ovocia vyberajte papáju, grep, pomelo, pomaranč, mandarínku, ananás, mango alebo lichi. Naopak pozor by ste si mali dávať na banány a hrozno, ktoré majú vyšší GI. Ovocie jedzte vždy v surovom stave.

CHYBA 2: Jete veľa sladkej zeleniny

Všade počúvate, že zelenina by mala tvoriť základ v redukčnej diéte. Toho sa samozrejme pri chudnutí držte, avšak strážte si, akú zeleninu konzumujete a aký je jej glykemický index. Zradnejšia môže byť sladká zelenina, ako je mrkva, farebné papriky, hrášok alebo kukurica.

V redukčnom režime je potrebná uprednostniť zeleninu s nízkou energetickou hodnotou, medzi ktoré patria listová zelenina, uhorka, cuketa, reďkovky, paradajky, zelená paprika, fazuľové struky, karfiol alebo brokolica. Denne by ste mali zjesť 500 až 600 gramov čerstvej zeleniny.

CHYBA 3: Vylúčili ste pečivo a nahradili ho extrudovanými potravinami

Niektoré "zaručené" diéty radia, aby ste vylúčili akékoľvek pečivo. To však nemá svoje opodstatnenie. Naopak, kvalitné tmavé alebo celozrnné pečivo má priaznivý obsah energie a dokáže výborne zasýtiť. Pečivo si doprajte na raňajky a jednu porciu chleba na olovrant.  Knäckebrot, ryžové chlebíky, burizóny, cornflakes alebo raňajkové cereálie obsahujú málo vody, preto je v nich energia viac koncentrovaná (okolo 1500 kilojoulov a viac na 100 gramov) a majú tiež vysoký glykemický index. Jeden kúsok je ľahučký a pôsobí, ako by sme nič nejedli, preto málokomu postačí iba pár plátkov s odpovedajúcim množstvom energie. Práve pre tento nízky sýtiaci efekt a vysoký glykemický index knäckebrot a ryžové chlebíky nie sú vhodné nielen pri redukcii, ale ani pri udržiavaní hmotnosti,. Glykemický index ryžových chlebíkov je dokonca vyšší než má čokoláda. Tieto potraviny sú preto skôr vhodné na rýchle doplnenie energie po namáhavom tréningu u športovcov alebo po náročnej fyzickej práci.

CHYBA 4: Dodávate telu málo kalórií

Častou chybou je tiež mýtus, že aby ste schudli, musíte menej jesť. Nedostatočným príjmom potravy ale nedodávate telu dostatočné množstvo energie. Váš denný kalorický príjem by nemal klesnúť v žiadnom prípade pod 1200 kcal. Síce sa vám váha zníži, ale je to len krátkodobý efekt. Organizmus sa totiž začne správať úsporne a chudnutie sa spomalí, ba dokonca zastaví. A keď potom prejdete na "normálnu" stravu ako pred diétou, dostaví sa tzv. JOJO efekt a zhodené kilá sú razom hore pretože máte zrazu vyšší príjem ale stále spomalený metabolizmus ktorý nadbytočnú energiu ukladá do tukov. A to ešte nehovoríme o zníženom príjme živín tým, že jete menej.

CHYBA 5: Jete príliš rýchlo

Čím rýchlejšie jete, tým toho viac skonzumujete. Všimnite si, že obézni ľudia jedia rýchlo, vkladajú do úst veľké sústa a žujú kratšiu dobu. Mozog tak nestačí registrovať signál, že sú sýti skôr, než sa želajú. Keď jedlo budete jesť pomaly, viac sa na neho budete sústrediť a menej toho zjete. Žalúdka totiž trvá dvadsať minút, než zaregistruje, že je plný. Jedno sústo by ste mali žuť až dvadsaťkrát. Pri tom sa uvoľňujú sliny, telo začína jedlo skôr tráviť a následne sa živiny v žalúdku ľahšie yískajú a využijú.

Jedzte bez rušivých elementov, to znamená, nepozerajte sa pri tom na televíziu ani si nečítajte, pretože mozog prestáva vysielať signály, že ste už sýti. A nezabudnite, že pri jedle sa nehovorí - hltanie vzduchu totiž sťažuje trávenie.

CHYBA 6: Jete menej ako päť jedál denne

Naučte sa stravovať sa pravidelne, aby si telo zvyklo na menšie a pravidelné prísuny jedla. Ráno si doprajte raňajky a urobte si na ne čas. Vhodnou voľbou je miska ovsenej kaše s čerstvým ovocím a tvarohom alebo proteínový koktail s mliekom a ovocím.  Medzi raňajky, obed a večeru začleňte desiaty a olovranty, pozostávajúce z ovocia (v dopoludňajších hodinách), zeleniny a mliečnych výrobkov (v popoludňajších hodinách).  Nič nepokazíte ani hrsťou orieškov. Tuky potrebujete aj na rozloženie určitých vitamínov z ovocia a zeleniny. Hrsť orechov naozaj stačí, pozor totiž na ich vysoký obsah kalórií. Skúste medzi jedlami dodržiavať dvoj až troj hodinové intervaly.

CHYBA 7: nedodržiavate pitný režim

Dodržujte pitný režim nielen pre jeho očistné účinky, ale aj pre utlmenie pocitu hladu. Ráno vypite nalačno pohár vlažnej vody. Čistej vody, žiadny citrón ani nič podobné nepotrebujete. Počas dňa potom pravidelne popíjajte vodu, bylinné čaje a riedené ovocné šťavy. Majte po ruke alebo na stole neustále fľašu s tekutinou a vyvarujte sa jednorazovému zavodnenie tela, kedy sa snažíte dohnať pitný režim. Zaťažujete tak obličky a z tela sú odplavené potrebné minerály. Príjem tekutín je tiež potrebný z dôvodu vyplavovanie toxických látok, ktoré sa uvoľňujú pri chudnutí. Zároveň sa zbavíte organizmom zadržiavaného prebytočného tuku a vody.

Mali by ste v priebehu dňa vypiť aspoň 2 litre vody, čo je asi 8 pohárov denne. Zdá sa vám to veľa? Ja som to napríklad vyrieši cyklistickou fľašou s vodou v aute, počas jazdy nič nemusím otvárať a zatvárať, jednoducho chytím do ruky a napijem sa bez toho aby som sa prestal venovať šoférovaniu.

CHYBA 8: Pohybová aktivita pri chudnutí - Nedostatočne sa hýbete

Pohyb je pre telo prirodzený. Ak sa snažíte schudnúť bez cvičenia a športu, zrejme zaznamenáte nedostatočný váhový úbytok, než aký ste si predstavovali. Dá sa schudnúť síce aj bez pohybu, ale skôr alebo neskôr sa chudnutie spomalí. My sami pracujeme s produktmi, pri ktorých vďaka vyváženému pomeru kalorického príjmu a dostatočným prísunom nevyhnutných živín viete schudnúť aj bez pohybu ale tiež pohyb klientom doporučujeme.

Začnite obyčajnú chôdzou. Nechajte pred domom auto a vydajte sa do práce pešo. Vhodné sú aj popoludňajšie prechádzky alebo víkendové výlety. Chodievajte veľa do schodov a pri televízii si zajazdite na rotopede. Uvidíte, že akonáhle sa začnete pravidelne hýbať, už po mesiaci na sebe budete pozorovať výsledky. Po dvoch mesiacoch pohybových aktivít, v kombinácii so zdravou životosprávou, sa vaše telo začne rozmerovo meniť k lepšiemu.

Šport vám zároveň pomôže odbúrať stres a pomôže vám „vypnúť“ a načerpať energiu a silu. Ja osobne behávam skoro každé ráno ( a to som beh ako dieťa nenávidel). Vstať o 5 ráno a zabehať si pri východe slnka je neskutočne oslobodzujúce. Mesačne nabehám od 150 do 200km.

CHYBA 9: Vo vašom jedálničku sú samé light produkty

Tieto výrobky sa tvária ako diétne, ale v konečnom dôsledku to tak vôbec byť nemusí. Light výrobky síce majú znížený obsah tuku aj o 30 a viac percent, avšak obsahujú obrovské množstvo cukrov , zahusťovadlá a umelé prísady, ktorými do tela dostanete veľké množstvo energie a zdraviu škodlivé látky. Zvoľte preto radšej biele jogurty, kefíry a acidofilné mlieka s obsahom tuku do troch percent. Študujte starostlivo zloženie výrobkov a nenechajte sa chytiť do "light" pasce, aby ste paradoxne ešte viac nepribrali.

Vždy platí pravidlo, aby ste chudli s rozumom a nenechali sa zlákať zaručenými rýchlymi diétami, ktoré vám v konečnom dôsledku skôr uškodia. Pomalým a uvedomelým chudnutím zamedzíte tzv. JOJO efektu a frustráciu z novo nabratých kíl. 

CHYBA 10: Máte veľké očakávania

Zabudnite na ciele schudnúť desať kíl za mesiac. Len ťažko by ste to dosiahli, bez dopadu na vaše zdravie a bez rizika JOJO efektu. Čím pomalšie budete chudnúť, o to väčšiu máte istotu, že si váhu udržíte.

Zdravé chudnutie je zhodiť 0,5 až 1 kg za týždeň teda 2 až 4 kg za mesiac!

Inak budete strácať svalovú hmotu a vodu. Nezabudnite tiež zmeniť vaše stravovacie návyky a zaraďte do denného režimu pohyb. Stanovte si reálne ciele, aby ste sa mohli radovať aj z malých úspechov. Nemôžete predsa očakávať, že to čo ste na seba roky nabaľovali, za mesiac schudnete. Predpokladám, že toľko rozumu máte.

Páčil sa ti článok? Nezabudni ho zdieľať s priateľmi!

Gratulujeme!

Už ste iba krôčik od Vašej novej vysnívanej postavy.

Vyplňte tento kontaktný dotazník. 

Budeme Vás diskrétne a nezáväzne kontaktovať, aby sme Vám poskytli všetky konkrétne informácie.

Máš otázku?

Napíš mi hneď!

daniela.nitonova@gmail.com

Zavolaj mi hneď!

0904 483 670

INŠPIRÁCIA!

Takto

môžete schudnúť

aj VY.

Pochvaly od ľudí z môjho okolia sú balzamom za tie roky trápenia. 

Mám 3 deti a moje problémy s nadváhou začali po pôrodoch. Riešila som to rôznymi diétami, niekoľkokrát som schudla a opäť pribrala. Ocitla som sa v začarovanom kruhu a ako roky pribúdali aj moja váha narastala. Jedla som málo a napriek tomu som priberala. Začali sa pridružovať aj zdravotné problémy so zažívaním a bolesťami kĺbov. Vďaka vyživovaciemu programu  som konečne našla spôsob ako chudnúť zdravo a trvalo. Dnes môžem zjesť neporovnateľne viac a napriek tomu som výrazne schudla a cítim sa vynikajúco.

* UPOZORNENIE: Rýchlosť redukcie váhy a dosiahnuté výsledky sú vždy individuálne.

 

Ľubica - 10kg za 6 mesiacov*

Cítim sa skvele, zaznamenala som neuveriteľný nárast energie a dnes môžem už aj ja povedať, že život je naozaj krásny.

Po pôrode som bojovala s nadbytočnými kilami a extrémnou únavou, ktorá značne znepríjemňovala život mne aj môjmu okoliu. Bola som podráždená, nervózna a veľmi mi vadilo ako vyzerám. Nevážila som si samú seba, prenášala som si to do všetkých oblasí života a ten pocit už nikdy nechcem zažiť. Vďaka zdravej výžive som krásne schudla a svoju novú váhu si udržiavam. Dnes mám konfekčnú veľkosť 38 a som nadmieru spokojná. 

* UPOZORNENIE: Rýchlosť redukcie váhy a dosiahnuté výsledky sú vždy individuálne.

 

Daniela - 20kg za 6 mesiacov *

Už nemusím sťahovať brucho, aby som lepšie vyzeral a môžem byť uvoľnený...

Ako bývalý športovec ( atletika - skok do výšky) som po ukončení aktívnej kariéry výrazne začal priberať s perspektívou nárastu 1-2 kilá ročne. Bolo to spôsobené nedostatkom pohybu, častým cestovaním v aute, prejedal som sa a mal som obrovskú chuť na sladkosti. Začal som mať problémy s potením, moja váha ma obmedzovala pri rôznych činnostiach a po prejdení pár schodov som sa veľmi zadýchal. Keď som presiahol hranicu 100 kg, začal som skúšať rôzne výrobky na chudnutie bežne dostupné v predajniach alebo v lekárni, ale žiadny prekvapivý výsledok sa nedostavil. Výrobky výživy som objavil v čase keď som mal 36 rokov a 106 kg. Po trojtýždňovom užívaní sa moja hmotnosť výrazne znížila ( - 6kg) , cítil sa výborne, mal pocit výrazného nárastu energie a po dlhej dobe som začal opäť športovať a cvičiť. Do dnešného dňa som schudol 15 kilogramov a cítim sa výborne. V páse som schudol viac ako 10 cm, a to ma teší najviac. Už nemusím sťahovať brucho, aby som nejako vyzeral a môžem byť uvoľnený. 

Pochopil som, že všetko chce svoj čas a takáto jednoduchá a zdravá forma chudnutia ma privedie k vytúženému výsledku.  Karol - 15kg za 9 mesiacov *

* UPOZORNENIE: Rýchlosť redukcie váhy a dosiahnuté výsledky sú vždy individuálne.

 

Karol - 15 kg*

Cítim sa plný energie. Najviac sa teším z toho, že si musím ísť kúpiť menšie nohavice.

Od detstva som trpel nadváhou, ktorá sa vekom zvyšovala. Vplyvom značnej nadváhy sa mi zhoršil zdravotný stav až natoľko, že som bol odkázaný na denné užívanie množstva liekov.

Užívaním produktov výživy sa mi váha značne upravila a tým sa mi upravil aj zdravotný stav natoľko, že väčšiu časť liekov som mohol vysadiť.
Znížením váhy sa cítim omnoho lepšie, ľahšie, upravilo sa mi nadmerné potenie, ktoré mi znepríjemňovalo život. Prestal som trpieť pocitom vlčieho hladu.

* UPOZORNENIE: Rýchlosť redukcie váhy a dosiahnuté výsledky sú vždy individuálne.

Václav - 15 kg za 6 mesiacov*

10 vecí, ktoré musíte vedieť o kalóriách!

Skôr, ako sa pustíte do chudnutia.

ZDARMA!!!

10 vecí, ktoré musíte

vedieť o kalóriách.

Skôr ako sa pustíte do chudnutia.

             ZDARMA!!!

Tieto stránky používajú cookies.
Prehliadaním týchto stránok s používaním cookies súhlasíte.